Dit is de eerste keer dat ik echt wat over mezelf wil vertellen. Ik hoop dat jullie ervan kunnen genieten. Een dikke knuffel voor iedereen die eens een kijkje komt nemen.

dinsdag 9 september 2008

DRUK

De laatste tijd heb ik het erg druk met van alles.
Voor de scootmobielclub moest ik veel regelen omdat Cees ziek is. Gelukkig kon ik wel contact met hem opnemen voor veel dingen en heeft hij me ook erg goed geholpen.
De site van S.cAr.go heeft hij toch bij kunnen houden. Wat een werk is dat toch. Even wat anders dan een persoonlijke blog. Ondertussen heb ik wel een aantal lessen gehad. Dus eindelijk komt er beetje bij beetje meer informatie op deze site hihi.
Verder is het druk met doktersbezoeken en wat andere gezondheidsdingen. Daar heb ik het misschien later nog wel eens over.
Ook voor de Argo (Algemene Rijswijkse Gehandicapten Organisatie) ben ik samen met Jannie aan het proberen om de belangenbehartiging uit te breiden. Woensdagavond is er in het honk een bijeenkomst. Gelukkig komen er sowieso een aantal mensen op af. Ik hoop dat er ook animo is dat die mensen ons kunnen ondersteunen. Het is namelijk zo dat wij in de WMO-adviesraad zit in Rijswijk. Daar kunnen we gevraagd en ongevraagd advies uit brengen aan Burgemeester en Wethouders. Dat houdt onder andere in dat we advies geven over nieuwe gebouwen die gebruikersvriendelijker moeten zijn ook voor mensen met een beperking, aanpassingen aan werkplekken voor vrijwilligers met een beperking en heel veel van dit soort dingen. Het gaat altijd om het grote geheel. Dat houdt wel in dat het grote nadeel in dit soort gevallen is dat we alleen iets kunnen betekenen voor mensen als er meerdere klachten over onderwerpen zijn. Dus hopen we dat iedereen die klachten heeft deze melden bij de ARGO info@argo.nl. Of bij mij persoonlijk, maar liever alles bij elkaar schriftelijk op 1 punt.
Want dat is mijn hoop dat ik uiteindelijk met een aantal mensen een soort adviespunt kan gaan vormen. Maar ja dat is dus iets wat we dus alleen kunnen bereiken met meer mensen. Ik moet zelf ook nog een beetje beter weten waar ik precies moet zijn voor mijn informatie, maar doordat ik zelf mijn hoofd een aantal keer heb gestoten (gelukkig figuurlijk) begin ik wel steeds meer ervaringsdeskundig te worden. Het zou dus fijn zijn als ik mensen de juiste weg zou kunnen wijzen, zodat alles lekker snel geregeld kan worden.
Ik heb een hoop dromen die ik graag wil verwezenlijken.
Dus voorlopig blijft het druk.

Mirjam

Geen opmerkingen:

ALWEER HAAST

ALWEER HAAST
Zo zie ja maar weer, alles is betrekkelijk en ik kwam nog van rechts ook